Monday, November 3, 2008

Joan Baez

Ya şimdi hem sema'nın hem batu'nun yazdıkları beni düşündürdü ve üzdü niyeyse. Niye bilmiyorum gerçekten. Sadece of ne bileyim. Garip hissettim kendimi. İkiniz de haklısınız yazdıklarınızda.

Batu, özellikle seninkiyle ilgili bir iki şey söylemek istiyorum. Okudum ben bu kedili şeyi. Çok beğendim, eline sağlık. Ama asıl mesele de şu sona koyduğun şarkı. O şarkı annemin bana hamileliği boyunca karnındayken her gün ama mutlaka her gün dinlettiği şarkı. 4-5 yaşıma kadar ağladığımda üzgün olduğumda beni sakinleştiren tek şarkı. Son yıllarda da beni istisnasız her seferinde ağlatabilen tek şarkı. Böyle bir meselem var bu şarkıyla. Bireden burada karşıma çıkınca çok garip oldum, söylemek istedim. Niye böyle herkese içimi açtım şimdi bilmiyorum ama bir şarkının insanın hayatında bu kadar etkili olması halini bir türlü açıklayamıyorum kendimi, kızıyorum da kendime zaaf gibi, saçma sapan bir saplantı bu şarkı. Ondan söyledim herhalde size ne bileyim.

Yüzüme vurmayın.

Düzeltme: şarkıyı buradan yükleyebilirsiniz isteyenler. (emir, sema galiba?) sözlerini batu yazmış zaten. http://www.sendspace.com/file/mo6p54

Beğenmeyebilirsiniz ama, dediğim gibi takıntı benimkisi.

11 comments:

Özge Ö. said...

su an cok aci cekiyorum. aynen ben de senin, batunun ve semanin yazdiklarindan cok etkilendim ve aska geldim, bi seyler yazmak istiyorum ama yorum yapmak disinda bi sey yapamio olmak cok canimi acitiyor!

batu said...

on a waggon bound for market
there`s a calf with a mournful eye.
high above him there`s a swallow,
winging swiftly through the sky.
how the winds are laughing,
they laugh with all their might.
laugh and laugh the whole day through,
and half the summer`s night.
donna, donna, donna, donna; donna, donna, donna, don.
donna, donna, donna, donna; donna, donna, donna, don.
"stop complaining!“ said the farmer,
who told you a calf to be ?
why don`t you have wings to fly with,
like the swallow so proud and free?“
calves are easily bound and slaughtered,
never knowing the reason why.
but whoever treasures freedom,
like the swallow has learned to fly.

Anonymous said...

Of ya amma garip bir şarkı bu.

Anonymous said...

ben sarkıyı nıye bulamıorum??

Emir Bey said...

şarkının tam sürümü en kısa zamandan mailime gelsin

Anonymous said...

Ekledim şarkıyı mesaja. İsteyen yükleyebilir oradan.

batu said...

ben de eşzamanlı gmail'den gönderdim o iki şahsa. aynı abladan bi de diamonds and rust var bu arada. o da pek güzeldir.

bu arada mp3 sitesi önereyim hemen madem.

www.verned.com

Emir Bey said...

üye mi olcaz ne yapacağız yahu?

Anonymous said...

yok yahu, aşağıda Download Link: Joan_Baez_-_Dona_Dona.mp3 yazan yere basıvereceğiniz.

Anonymous said...

ha siz verned.comu diyorsunuz pardon emir bey.

Özge Ö. said...

halbuki mis gibi youtube var. açılmayana ktunnel.com var
http://www.ktunnel.com/index.php/1010110A/a5265b6266ab12780537b8d4fe418f44100e9f17fa136f97de70cd718b4540d87de72baa9d64be9820219